În cinci ani de criză preţul coşului de consum a crescut cu 24%

18352

În cinci ani de criză, preţul principalelor zece alimente din coşul de consum a crescut  cu 24%, cele mai mari creşteri fiind la paste făinoase (peste 50%), carne de pui (48%) şi zahăr (39%).

Astfel, potrivit unei analize, în perioada decembrie 2008 – septembrie 2013, preţul coşului de consum a crescut cu 24%, semn că actorii din lanţul de consum au încercat să suplinească scăderea vânzărilor prin majorări de preţ.

De asemenea, în aceeaşi perioadă în care preţurile pro­du­selor din hipermarketuri s-au scumpit cu 24% leul s-a depreciat în faţa monedei europene de la 3,91 de lei în decembrie 2008 la 4,46 de lei în această lună. Astfel, deprecierea de 14% a mone­dei naţionale este posibil să fie reflectată şi în preţ în special în cazul produselor importate.


Publicat

în

de către