Probleme generate de sistemul TVA la încasare

contributii
Dan Schwartz, membru al Comitetului Fiscal din cadrul AmCham România a declara că una dintre marile probleme generate de sistemul TVA la încasare este imposibilitatea de a deduce TVA-ul la momentul emiterii facturii, iar din această cauză tendinţa pentru companiile mari este să renunţe la contractele şi la clienţii cărora le este impusă obligaţia aplicării TVA la încasare, iar acest lucru va însemna că firmele mici rămân fără business, iar cele mari vor avea probleme pentru identificarea de noi furnizori.

În ceea ce priveşte termenul de achitare a facturii, în Codul Fiscal acesta este prevăzut la 90 de zile. „Dacă TVA nu se plăteşte în acest termen, devine exigibilă la cel care a emis factura, dar nu e deductibilă în partea cealaltă. Astfel, se încalcă un principiu de bază al TVA. (…) Noi am propus să fie deductibilă sau să fie prelungit termenul de 90 de zile pentru achitarea facturii, pentru că unele contracte prevăd termene de 120 de zile” a explicat membrul Comitetului Fiscal din cadrul AmCham Romănia.


Publicat

în

de către