Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligaţia de a transmite o declaratie catre ANAF

In Monitorul Oficial Partea I nr.238 din 19 martie 2018 a fost publicat OPANAF nr.627/08.03.2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) și c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic vor avea obligatia de a transmite urmatoarele date, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara: datele din bonul fiscal; datele din raportul fiscal de inchidere zilnica; informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului.
Din 1 iunie 2018, marii contribuabili și contribuabilii mijlocii vor trebui sa foloseasca numai aparate de marcat cu jurnal electronic. De la 1 august 2018, obligatia se va aplica și contribuabililor mici.


Publicat

în

de către