Documentele pentru menționarea în registrul comerțului pot fi depuse online

internet-romaniaPotrivit dispozițiilor art. 11 alin. (1) din Normele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.594/C./2008, prin înregistrare în registrul comerţului se înţelege:

– înmatricularea profesioniștilor, persoane fizice sau juridice, precum şi a persoanelor pentru care legi speciale dispun în acest sens;
– înscrierea de menţiuni privind modificarea statutului/ actului constitutiv al persoanei şi privind activitatea acesteia, precum şi a celor prevăzute de art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– radierea înmatriculărilor şi menţiunilor efectuate;
– menţionarea actelor şi faptelor care nu presupun modificarea statutului/actului constitutiv al persoanei şi nici a înregistrărilor anterioare.

Astfel, în vederea menționării în registrul comerțului a actelor şi faptelor care nu presupun modificarea statutului/actului constitutiv al persoanei şi nici a înregistrărilor anterioare puteți depune şi online cererea de depunere şi/sau menţionare acte, precum şi documentele necesare în susţinerea acesteia, prin intermediul portalului de servicii al ONRC, https://portal.onrc.ro. Pentru accesarea acestei platforme electronice, trebuie să vă creaţi un cont de utilizator, ulterior având acces gratuit sau contra cost, în funcţie de tipul serviciului.

Primul pas în depunerea unei cereri de depunere şi/sau menţionare acte este selectarea ORCT-ului către care aceasta va fi transmisă, fiind urmat de completarea cu datele solicitantului şi ale împuternicitului acestuia (dacă este cazul), datele profesionistului, adresa sediului social al profesionistului şi datele de contact (cel puţin telefon), etc.


Publicat

în

de către