Documentul privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice a fost aprobat

Documentul privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice se numara printre proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 20 iunie 2019.

Actul normativ initiat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale impreuna cu Ministerul Finantelor Publice  transpune directiva europeana privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice si are drept scop instituirea obligativitatii primirii si prelucrarii facturilor in format electronic conexe contractelor de achizitii publice, de catre autoritatile si entitatile contractante.

De acum incolo facturile electronice emise trebuie sa utilizeze standardul european privind facturarea electronica – standard care defineste elementele ce trebuie cuprinse obligatoriu intr-o factura.

Prin acest act se urmareste eliminarea sau reducerea obstacolelor in calea comertului intern/transfrontalier care decurg din coexistenta diferitelor cerinte juridice si standarde tehnice referitoare la facturarea electronica, precum si din lipsa interoperabilitatii.
Prin prezentul act normativ se vor transpune prevederile Directivei 2014/55/UE a Parlamentului European si a Consiliului, din 16 aprilie 2014, privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.


Publicat

în

de către