UNTRR solicită neimpozitarea diurnei şoferilor profesionişti

imagesUniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere autorităţilor neimpozitarea diurnei şoferilor profesionişti, pentru a nu fi afectată competitivitatea firmelor care activează în domeniu.
Patronatul aminteşte că, prin ultimele modificări aduse Codului Fiscal,  începând cu data de 01 Februarie 2013 este considerat venit de natură salarială îndemnizaţia de delegare (diurnă) ce depășește de 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din instituţiile publice, indiferent de forma de organizare a angajatorului. De asemenea, aceste sume intră în baza de calcul a contribuţiilor sociale.
Patronatul propune exceptarea de la obligaţia includerii în venituri de natură salarială a diferenţei îndemnizaţiilor de deplasare acordate șoferilor angajaţi la societăţile cu obiect de activitate Transport de marfă şi de persoane pentru sumele care depășesc 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din instituţiile publice şi majorarea nivelului îndemnizaţiei de delegare în ţară (13 lei în prezent) stabilit pentru personalul din instituţiile publice şi luat ca nivel de referinţă şi pentru celelalte entităţi având în vedere ca nivelul indicelui preţurilor de consum pentru produsele alimentare în perioada decembrie 2006 – decembrie 2012 a fost de 32,58% iar nivelul diurnei şi modalitatea de actualizare a acesteia au fost stabilite în HG 1860/2006 art.3 alin.1.
Transportatorii precizează că o componentă importantă a costului de transport este costul cu forţa de muncă, care în România este mai ieftin faţă de firmele din Vest, ceea ce este considerat „un avantaj competitiv al acestora faţă de firmele din vest”.
„Pe de altă parte, acest avantaj este aproape în întregime anulat de costul finanţării vehiculelor şi operaţiunilor, costuri de finanţare aproape duble pe care firmele de transport rutier din România trebuie să le plătească, în comparaţie cu ţările din Vestul Europei, în condiţiile în care firmele din România au nevoie de finanţare pentru a se dezvolta și nu doar pentru a menţine niște afaceri stabile la un nivel constant pe o piaţă matură precum cea din ţările Europei de Vest. Orice creștere a costului cu forţa de muncă pentru firmele de transport rutier românești, ca cea generată de impozitarea diurnei șoferilor profesioniști, afectează grav competitivitatea acestora pe piaţa europeană și le generează dificultăţi în administrarea afacerilor, în condiţiile unei concurenţe acerbe și al unui dezavantaj competitiv faţă de competitorii din Vestul Europei, determinat de costul creditării, care este mult mai scump în România decât în alte ţări”, notează transportatorii.


Publicat

în

,

de către