Au fost aprobate formularele aplicabile în inspecţiile realizate faţă de persoanele fizice

Ordinul ANAF nr. 2117/2018 a fost publicat saptamana trecuta in Monitorul Oficial. Acest ordin aproba formularele aplicabile in inspectiile realizate fata de persoanele fizice, care nu si-au declarat veniturile obtinute din diferite tipuri de activitati.

Procedura realizarii verificarii la nivelul persoanei fizice este reglementata de art. 138 din Codul de procedura fiscala, iar persoanele fizice la care autoritatea fiscala identifica o diferenta de venituri nedeclarata de mai mult de 10%, insa nu mai putin de 50.000 lei, pot face obiectul unei inspectii de specialitate.

Pentru a clarifica situatia, fiscul selecteaza pe baza analizei de risc, contribuabilii care nu si-au indeplinit obligatia declararii si platii impozitului si decide astfel efectuarea verificarilor de specialitate.

Efectuarea inspectiei in cazul unei persoane fizice va incepe prin comunicarea Avizului de verificare cu termen de minim 15 zile inainte de inceperea verificarii.

Astfel, in termen de 60 de zile de la comunicarea Avizului de verificare, persoana fizica are obligatia sa depuna Declaratia de patrimoniu, iar datele din aceasta declaratie sunt elementele cheie in stabilirea sau justificarea impozitului/scutirii de impozit.


Publicat

în

,

de către