Noutăți privind modificarea contractului de achiziţie publică!

Instrucţiunea nr. 1/2021, publicată în Monitorul Oficial nr. 56/2021, prevede modificarea contractului de achiziţie publică/contractului de achiziţie sectorială/acordului – cadru.

Se prevede că modificarea clauzelor de revizuire nu trebuie să ofere o marjă nelimitată de acţiune în timpul contractului/acordului-cadru, respectiv:
a) să fie clare, precise şi fără echivoc,
b) să precizeze limitele şi natura modificărilor sau opţiunilor, precum şi condiţiile în care se poate recurge la acestea,
c) să nu afecteze caracterul general al contractului sau acordului-cadru.

Achiziţionarea unor produse, servicii sau lucrări suplimentare, poate avea loc doar în situaţia în care:
a) schimbarea contractantului este imposibilă din motive economice sau tehnice, precum cerinţe privind interschimbabilitatea sau interoperabilitatea cu echipamentele, serviciile sau instalațiile existente achiziţionate în cadrul procedurii de achiziţii iniţiale,
b) schimbarea contractantului ar cauza autorităţii contractante dificultăţi semnificative sau o creştere semnificativă a costurilor,
c) creşterea preţului, în cazul contractelor ce se supun dispoziţiilor Legii nr. 98/2016, nu depăşeşte 50% din valoarea contractului iniţial.

Menţionăm că este obligatorie introducerea în contractul din documentaţia de atribuire o clauză de revizuire a preţului contractului, cât mai bine adaptată la complexitatea contractului şi la elementele componente ale preţului ofertat, atunci când durata contractului depăşeşte 24 de luni, dacă nu există o altă prevedere legală care să stabilească o perioadă mai scurtă de 24 de luni.


Publicat

în

,

de către