ONG-urile nu au nici un drept de control asupra agenţilor economici

cc+oleseaMarius Dunca, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a precizat că ONG-urile nu au niciun drept de control asupra agenţilor economici, deși tot mai multe astfel de organizații fac acest lucru, abuzând de diverse legitimații.

„Am înțeles că sunt foarte multe ONG-uri care vă controlează. Ele nu au niciun drept de control. ANPC controlează tot ce ține de etichetare. Am specificat într-un articol de lege că ONG-urile nu au drept de control asupra agenților economici și, de aceea, nu vreau să aud că vin tot felul de ONG-uri cu diferite legitimații.”, a afirmat Dunca.

Totodată, preşedintele ANPC a menţionat că atribuțiile Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sunt „informarea corectă, completă și precisă a consumatorului”, iar eticheta constituie trasabilitate și interfața dintre operatorul economic și consumator.

„ANPC vă stă la dispoziție dacă sunt probleme să le clarificăm și să venim cu soluții optime de rezolvare și nu uitați că, în primul rând, suntem consumatori și pe urmă operatori economici și administratori”, a subliniat președintele ANPC.

O analiză realizată de ANPC a arătat că produsele românești încep să fie din ce în ce mai credibile, fiind tot mai puține reclamații în ultimul an.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a primit aproximativ 200 de sesizări și reclamații de la consumatori cu privire la majorarea prețurilor la alimente sau referitoare la practici comerciale incorecte.


Publicat

în

de către