ANAF a publicat un ghid privind intocmirea şi utilizarea documentelor financiar – contabile

ANAF a publicat un ghid privind intocmirea şi utilizarea documentelor financiar – contabile şi raportărilor anuale.

Ghidul se adresează persoanelor fizice și asocierilor fără personalitate juridică și persoanelor juridice române care au obligația de a conduce contabilitatea în partidă simplă sau înpartidă dublă, după caz.

Reglementările contabile privind contabilitatea în partidă simplă se aplică de cătreurmătoarele categorii de persoane:
1. persoanele fizice și asocierile fără personalitate juridică, ale căror venituri sunt supuseimpozitului pe venit în conformitate cu prevederile Codului fiscal al căror venit net anual estedeterminat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, și este obținut din următoarele surse:
a) activități independente;
b) cedarea folosinței bunurilor, inclusiv închirierea de imobile/apartamente/camere, de cătrepersoane fizice care desfășoară activități producătoare de venit și al căror venit net anual estedeterminat în sistem real, potrivit Codului fiscal;
c) activități agricole, silvicultură și piscicultură.

Persoanele care desfășoară activități independente și care au obligația ținerii contabilitățiisunt persoanele care obțin venituri din:
a) activități economice (persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale);
b) profesii libere (medici, avocați, notari, auditori financiari, consultanți fiscali, experți contabili,arhitecți și alte profesii reglementate);
c) drepturi de proprietate intelectuală (în condițiile în care optează pentru determinarea venituluinet în sistem real);
2. persoanele sau entitățile care, prin actul normativ de înființare, prin legi speciale sau prinalte acte normative, au obligația ținerii contabilității în partidă simplă, cu excepțiapersoanelor juridice fără scop patrimonial.


Publicat

în

de către