Au fost publicate normele de aplicare a Ordonanţei privind casele de marcat electronice

Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, a fost publicata in Monitorul Oficial partea I nr 907 din data de 20.11.2017

Extras din Hotararea nr. 804/2017 :
*Fiecare aparat de marcat va trebui sa contina un modul fiscal propriu, prin intermediul caruia controleaza operatiunile specifice activitatii fiscalizate, precum si un modul de comunicatie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare si supraveghere al ANAF.

*Prin implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, se creaza premisele debirocratizarii procedurilor efectuate in legatura cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparatii, etc.) inregistrarea acestora urmand sa se realizeze electronic.

*In situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza notificarea efectuata.

* Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia taximetristilor, inregistreaza toate operatiunile efectuate in aceasta perioada intr-un registru, denumit in continuare registru special, care se completeaza fara stersaturi si fara spatii neutilizate.


Publicat

în

de către