Afacerile de familie de succes rămân antreprenoriale şi dedicate inovării

familia

Afacerile de familie care înregistrează cel mai mare succes sunt acelea care pot integra elementele practice cu inovaţia, strategia şi spiritul comercial, precum şi cu grija faţă de valorile familiei.

Un număr important din afacerile active în România sunt afaceri de familie, care acum se află în procesul de succesiune la generaţia a doua. Acest proces implică o serie de provocări cum ar fi disponibilitatea fondatorilor de a realiza succesiunea, în ce măsură aceştia au succesori, cum sunt aleşi aceştia şi cum sunt formaţi pentru a prelua afacerea. Pentru ca această tranziţie la o nouă generaţie să se realizeze cu succes, este nevoie de un plan de succesiune pe un orizont de timp foarte lung, chiar de zeci de ani, care să fie executat în mod consecvent. Optimizarea dintr-o perspectivă juridică şi fiscală a tranziţiei trebuie avută şi ea în vedere, ca şi comunicarea succesorului. Aceasta din urmă este critică pentru menţinerea încrederii în business a părţilor interesate, de la angajaţi până la clienţi, furnizori şi bănci„, a declarat Bogdan Ion.

Raportul furnizează informaţii despre cheia succesului afacerilor de familie, concentrându-se asupra a şapte factori: 

  • succesiunea, 
  • femeile lideri, 
  • guvernanţa corporativă, 
  • comunicarea şi rezolvarea conflictelor, 
  • brandingul, 
  • responsabilitatea socială corporativă, 
  • filantropia şi sustenabilitatea, 
  • securitatea informatică.