Contribuabilii şi Fiscul vor comunica electronic

1

Contribuabilii vor putea solicita Fiscului în format electronic eliberarea unor documente, iar ANAF le va elibera prin aceeaşi modalitate, chiar şi fişele conţinând situaţia fiscală a acestora către alte autorităţi publice.

La momentul actual, Codul de procedură fiscală reglementează posibilitatea organelor fiscale de a emite acte administrative fiscale doar în formă scrisă, pe suport hârtie. Mai mult, chiar şi prevederile referitoare la comunicarea respectivelor acte sunt adaptate acestei modalităţi de emitere.

Anul trecut, administraţiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinţe de venit tiparite, măsura propusă având ca efect reducerea costurilor de administrare fiscală şi soluţionarea mai rapidă a cererilor contribuabililor.

Pentru expedierea documentelor privind situaţia fiscală a unui contribuabil, la solicitarea altor autorităţi publice, nu se justifică acordul contribuabilului în cauză, iar acesta nu mai este obligat să se deplaseze iniţial la administraţia fiscală pentru obţinerea documentului care îi atestă situaţia fiscală şi să-l depună ulterior.

Dretp urmare, se creează baza legală pentru persoanele fizice în vederea dezvoltării procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decât certificatul digital calificat, respectiv cele de tip utilizator parolă, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului.

Aceste mijloace de comunicare electronică vor putea fi folosite şi de către administraţia locală în relaţia cu contribuabilul.

Pentru persoanele fizice, noile reglementări creează baza legală în vederea dezvoltării procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decât certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip
utilizator parolă, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministru.


Publicat

în

de către