Strategia fiscal-bugetară 2013-2015 – principalele obiective

mediere1Strategia fiscal-bugetară 2013-2015 pe termen mediu urmăreşte următoarele scopuri: echilibrul macroeconomic şi  responsabilitatea fiscal-bugetară şi disciplina financiară, o continuitate din 2012 a consolidării fiscale sustenabile şi de relansare economică. Viziunea strategiei fiscale pe termen mediu şi lung este menită să stimuleze mediul economic, investiţiile şi iniţiativa antreprenorială, să dinamizeze inclusiv reformele din sfera sectorului public, precum şi să încurajeze comportamentul onest în afaceri şi în relaţiile dintre stat şi contribuabili.
Pentru a-şi atinge scopul, sunt stabilite următoarele obiective: un sistem performant al finanţelor publice; asigurarea stabilităţii macroeconomice şi a sustenabilităţii datoriei publice; simplificarea sistemului de taxe şi crearea predictibilităţii într-un cadru fiscal-bugetar stimulativ pentru dezvoltarea mediului economic privat şi public; creşterea calităţii finanţelor publice; raţionalizarea cheltuielilor şi transparentizarea folosirii acestora.
Strategia fiscal-bugetară este menită să instituie o nouă abordare a relaţiei dintre stat şi contribuabil, bazată pe transparenţă şi corectitudine.
Strategia fiscal-bugetară 2013-2015 pe termen lung urmăreşte ca scop: revenirea TVA la nivelul de 19%; păstrarea plafonului de 16% şi introducerea impozitului diferenţiat pe venitul salarial cu deductibilităţi fiscale: cote de 8%, 12% şi 16%, ce vor fi stabilite pe grile de venit; reducerea la jumătate a numărului de taxe parafiscale; creşterea deductibilităţii cheltuielilor în cercetare şi dezvoltare de la 20% la 50%; alinierea la media europeană a redevenţelor încasate de stat ca urmare a concesionării activelor statului. Se va avea în vedere scutirea de impozitare, pe o perioadă de 5 ani, a dividendelor care vor fi reinvestite în utilaje şi echipamente tehnologice, cercetare-dezvoltare, sub forma majorării capitalului social la societăţile unde sunt acţionari, sau participarea la capitalul social al altor societăţi comerciale şi care conduc la crearea de noi locuri de muncă; stimularea mediului de afaceri în limite admisibile pentru stabilitatea macroeconomică, prin simplificarea procedurilor şi debirocratizarea pentru micii întreprinzători; extinderea impozitului pe venit pentru microîntreprinderile cu o cifră de afaceri mai mică de 65.000 euro, în vederea simplificarii sistemului fiscal şi a reducerii costurilor de administrare; reducerea TVA la producătorii de produse agricole de la 24% la 9%, iar 15% va rămâne la aceştia pentru dezvoltare; şi reducerea CAS cu 5% pentru angajatori.


Publicat

în

,

de către