Printr-un ordin comun cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, MFP stabileste modalitatile concrete de asistenta oferita contribuabililor in procesul de completare si transmitere a declaratiei unice, de catre unitatile teritoriale ale ANAF in colaborare cu Serviciile de taxe si impozite locale din primarii.
Documentul prezinta in detaliu intreaga procedura. Dintre pasii care trebuie urmati enumeram:
• intocmirea listei cu persoanele care au obligatia depunerii declaratiei unice, in termen de 15 zile de la incheierea anului fiscal;
• actualizarea listei, daca intervin modificari semnificative;
• obligatia organului fiscal local de a informa organul fiscal central in termen de 5 zile de la primirea listei, ca nu dispune de mijloacele tehnice necesare asigurarii asistentei privind completarea si/sau depunerea precum si transmiterea declaratiei unice;
• publicarea listei cu persoanele desemnate sa acorde asistenta din cadrul organului fiscal local, atat la sediul acestuia cat si la sediul organului fiscal central, precum si pe pagina de internet a acestora;
• obligatia organului fiscal local si a organului fiscal central de a organiza in perioada 15 ianuarie -15 martie a fiecarui an (si prin excepţie in perioada 15 mai -15 iulie in anul 2018), intalniri cu contribuabilii vizati pentru diseminarea prevederilor legale, a procedurilor de completare si depunere a declaratiei, precum si instruire practica;
• obligatia mediatizarii pe toate canalele de comunicare a procedurii de intocmire si depunere a declaratiei unice;
• detalierea modalitatii de realizare in comun a indrumarii si asistentei contribuabililor cu privire la:
• modul de completare pe suport hartie sau in forma electronica,
• inregistrarea in “Spatiul privat virtual”,
• transmiterea declaratiei unice prin mijloace electronice.