Prin OUG nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au fost create premisele inlocuirii aparatelor de marcat cu rola jurnal pe suport hartie cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
Noile aparate de marcat pot fi achizitionate numai de la operatorii economici care au obtinut autorizatie de distributie de la Ministerul Finantelor Publice.
Stadiul implementarii la zi a aparatelor de marcat noi:
*187.082 inregistrate in sistemul informativ al ANAF,
*137.170 cu identificator fiscal atribuit,
*91.618 in functiune la contribuabili.
In perioada de implementare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere.
Avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplica de organul de control o singura data.
Procesele de implementare a noilor aparatelor de marcat sunt in plina desfasurare.
Solicitam tuturor celor implicati in acest proces sa intensifice eforturile pentru finalizarea operatiunilor de avizare tehnica, autorizare, fiscalizare, instalare și punere in functiune a noilor aparate de marcat.