Potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, în primele două luni ale anului 2013 exporturile României au crescut cu cu peste 50% în Algeria, Arabia Saudită, Thailanda şi Columbia, perioadă în care exporturile către Norvegia au crescut cu 136,5%. Conform datelor estimative la 28 februarie 2013, exporturile româneşti au înregistrat creşteri în SUA, cu 6,9 % (componente auto, îngrăşăminte produse chimice), în Brazilia, cu peste 36% (autoturisme şi componente auto, material rulant, echipament petrolier), în Mexic, cu peste 60% (anvelope, covoare, produse siderurgice diverse, instrumente optice, accesorii auto). Exporturile României din primele două luni ale acestui an au crescut, totodată, către Federaţia Rusă, cu 42,8%, Ucraina – peste 10%, Turcia – 27,4%.
Principalele produse care constituie baza exporturilor româneşti sunt părţile şi componentele pentru autovehicule (9,7% din exporturile româneşti, cu o creştere de 35,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2012), fire, cabluri, conductori electrici izolaţi (1,4% din exporturile româneşti, cu o creştere de 4,15% faţă de aceeaşi perioadă din 2012), autoturisme şi alte autovehicule (6,5% din exporturile româneşti, cu o creştere de 52,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2012).
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, exporturile FOB ale României după primele două luni ale anului 2013 au fost de 7,574 miliarde euro. Importurile au înregistrat o creştere de 1,3% în perioada ianuarie – februarie 2013 faţă de perioada similară a anului 2012. Comparativ cu luna precedentă, importurile pe luna februarie au crescut cu 2%. Deficitul comercial după primele două luni ale anului 2013 este de 508,4 milioane euro, mai mic cu 461,1 milioane euro decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2012. Importurile României continuă să fie alcătuite, pe de o parte, din bunuri de investiţii sau produse industriale de completare pentru industria românească (64%) şi, pe de altă parte, din energie (9,5%) şi materii prime şi materiale (3,6%). Produsele agro-alimentare au reprezentat 7,7% din importuri, comparativ cu 6% din exporturi. Orientarea geografică se menţine spre ţările Uniunii Europene, 75,5% dintre importuri venind din aceste state.
România a înregistrat o creştere a exporturilor
de către
Etichete: