Pentru că datoriile înregistrate de CFR Marfă şi CFR Călători sunt foarte mari, Fondul Monetar Internațional (FMI) a propus intrarea acestora în insolvență. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a respins propunerea FMI, motivând că aşteaptă bani de la buget, dar şi măsuri de rentabilizare de la manageri.
Ministrul Transporturilor a afirmat că termenul de rentabilizare este finalul anului viitor, exprimându-și speranța ca managerii companiilor în cauză să vină cu planuri de rentabilizare. În caz contrar, se va face o evaluare la sfârşitul acestui an, şi în funcţie de performanţele pe care managementul privat din aceste companii de stat le-a avut, pe bună dreptate, vor rămâne sau vor pleca.
Guvernul a convenit cu FMI ca până la finele anului să decidă închirierea sau închiderea a peste 700 kilometri linii de cale ferată şi să aplice aceleaşi proceduri pe parcursul anului viitor pentru alţi 900 kilometri linii CFR, pentru a obţine economii calculate la 70 de milioane lei anual.
Pe de altă parte, Guvernul şi FMI au decis ca CFR Marfă să fie restructurată, prin reducerea costurilor de personal, vânzarea vagoanelor învechite ca fier vechi şi oprirea de livrări către clienţii care au acumulat datorii faţă de companie.