Conform unui studiu, circa trei sferturi dintre companiile din România folosesc reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare, 91% considerând că folosirea acestora le oferă un avantaj competitiv faţă de companiile care nu le utilizează.
Anul trecut, 74% dintre respondenţi au afirmat că folosesc reţelele de socializare pentru promovarea companiei. În majorare cu 2% faţă de 2014, 21% dintre respondenţi au declarat că utilizarea reţelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei.
Astfel, cea mai folosită platformă şi anul acesta în România este Facebook cu 92% din răspunsuri, în comparaţie cu 93% la nivel global, urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se observă creşteri efective ale utilizării LinkedIn (+14% faţă de 2014), YouTube (+8% faţă de 2014) şi Twitter (+8% faţă de 2014).
Cele mai importante beneficii ale utilizării reţelelor sociale sunt creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă; 53% dintre respondenţi menţionează despre generarea de oportunităţi de vânzare şi 37% declară că folosirea mediilor sociale a produs o creştere semnificativă în venituri (+3% faţă de 2014).
Astfel, folosirea reţelelor sociale pentru recrutarea de personal se menţine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenţi. Instituţiile financiar-bancare semnalează şi utilizarea reţelelor sociale pentru ameliorarea brandului de bun angajator (56%).