74% dintre companiile din România folosesc reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare

ccConform unui studiu, circa trei sferturi dintre companiile din România folosesc reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare, 91% considerând că folosirea acestora le oferă un avantaj competitiv faţă de companiile care nu le utilizează.

Anul trecut, 74% dintre respondenţi au afirmat că folosesc reţelele de socializare pentru promovarea companiei. În majorare cu 2% faţă de 2014, 21% dintre respondenţi au declarat că utilizarea reţelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei.

Astfel, cea mai folosită platformă şi anul acesta în România este Facebook cu 92% din răspunsuri, în comparaţie cu 93% la nivel global, urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se observă creşteri efective ale utilizării LinkedIn (+14% faţă de 2014), YouTube (+8% faţă de 2014) şi Twitter (+8% faţă de 2014).

Cele mai importante beneficii ale utilizării reţelelor sociale sunt creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă; 53% dintre respondenţi menţionează despre generarea de oportunităţi de vânzare şi 37% declară că folosirea mediilor sociale a produs o creştere semnificativă în venituri (+3% faţă de 2014).

Astfel, folosirea reţelelor sociale pentru recrutarea de personal se menţine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenţi. Instituţiile financiar-bancare semnalează şi utilizarea reţelelor sociale pentru ameliorarea brandului de bun angajator (56%).


Publicat

în

de către