Comisia Europeană aprobă un program de 521.000 de euro

2

Comisia Europeană a aprobat un program de promovare a vinurilor românești din Dobrogea în Azerbaidjan și Belarus în valoare de 521.430 euro, din care cofinanțarea UE timp de doi ani, la un nivel de 50% din costuri, reprezintă 260.715 euro. În total, CE a aprobat 20 de programe de promovare a diverse produse în UE sau în țările terțe, din care doar trei au o valoare mai redusă decât cel aprobat pentru România.

Valoarea totală a acestui program de doi ani este de 521.430 de euro, aceasta ridicându-se la 214.618 euro în primul an și la 279.812 euro în al doilea.

Valoarea programului aprobat pentru România este printre cele mai mici, doar trei programe fiind mai reduse ca nivel al investițiilor, potrivit noutăţilor legislative. Aici putem vorbi de un program al unei asociații britanice pentru promovarea internă a consumului de fructe și legume, în valoare de aproape 298.000 de euro (cofinanțat de UE cu 149.000 de euro), de singurul program leton din listă, de promovare a produselor organice la nivel intern, în valoare de peste 302.000 de euro (cofinanțare UE 151.000 de euro), și de un program portughez pentru promovarea internă a vinurilor, în valoare de 281.000 de euro (cofinanțare UE 169.000 de euro).

Cele 20 de programe selectate, din care 12 vizează piața internă și opt țările terțe — au fost alese dintre 33 de proiecte depuse până la 30 noiembrie 2013 în cadrul sistemului de informare și promovare, reprezentând primul val de depunere de programe pentru anul 2014.

Măsurile finanțate asupra acestui program constau în relații publice, campanii de promovare sau de publicitate, în special în ceea ce privește calitatea, siguranța și igiena produselor alimentare, calitatea nutritivă, etichetarea, bunăstarea animalelor sau metodele de producție care respectă mediul înconjurător.

UE finanțează până la 50% din costul acestor măsuri și până la 60% în cazul programelor de promovare a consumului de fructe și legume în rândul copiilor sau în cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de băuturi alcoolice și la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool, restul costurilor fiind suportate de către organizațiile profesionale care au propus programele respective și, în unele cazuri, de asemenea, de către statele membre în cauză.