Drepturi neîncasate la fondul de sănătate în 2013

bani

Curtea de Conturi a constatat că 14 Case judeţene de sănătate au efectuat plăţi nelegale către cabinetele medicilor de familie care au organizat centre de permanenţă (gărzi) în 2011.

În urma auditului financiar asupra contului de execuţie a bugetului Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS) pe anul 2013, Curtea de Conturi a descoperit grave nereguli privind colectarea fondurilor, efectuarea unor plăţi nelegale către cabinetele unor medici de familie, decontarea unor cheltuieli către cabinete private pentru efectuarea dializei pentru persoane decedate şi multe altele.

Drepturile totale de creanţă ale FNUASS, în anul 2013, au fost de 30.282.000.000 lei, din care 23.090.000.000 lei s-au încasat până la finele anului, iar 78 milioane s-au încasat pe alte căi, astfel că la data de 31.12.2013 au rămas de încasat venituri în sumă de 7.114.000.000 lei. Gradul de colectare faţă de drepturile constatate a fost de 65,8% pentru veniturile din contribuţiile angajatorilor şi de 71,5% pentru veniturile din contribuţiile angajaţilor. Angajamentele legale evidenţiate la sfârşitul anului 2013 au fost de 27.002 milioane lei, cu 3.867 milioane lei mai mari decât creditele bugetare definitive (23.135 milioane lei), ceea ce a condus la raportarea unor angajamente legale rămase de plătit în sumă de 3.912 milioane lei”, se arată în ultimul raport al Curţii de Conturi.

Alte nereguli privesc CNAS, care, potrivit Curţii de Conturi, „nu a exercitat controlul modului în care CAS judeţene au ţinut evidenţa tehnico-operativă şi extracontabilă a serviciilor medicale prestate de unităţile sanitare publice cu paturi cu care aveau încheiate contracte, validate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică Management Public în Domeniul Sănătăţii (SNSPDS), peste valoarea de contract, în sumă estimată la 920.163.000 lei”.

Curtea a constatat abateri în ceea ce priveşte calitatea gestiunii economico-financiare dintre care unele au condus la efectuarea de plăţi nelegale şi la producerea unor prejudicii, iar altele au impact asupra patrimoniului administrat de CNAS.


Publicat

în

,

de către