Piaţa media din România va creşte cu 2,8% în 2014

televiziunea-digitala-terestra

Potrivit estimărilor uneia dintre cele mai importante agenţii de comunicare din ţară, Zenith România, piaţa locală de publicitate va creşte cu 2,8% până la sfârşitul anului 2014, ajungând la 394 de milioane de dolari, evoluţia fiind în principal o consecinţă a expansiunii mediului digital.

Publicitatea pe dispozitivele mobile înregistrează cea mai mare creştere (+30%), însă acest segment atinge o pondere în continuare redusă (5% din totalul investiţiilor digitale). Zenith România preconizează că la sfârşitul anului viitor acest segment va ajunge la 6 – 6,5% din publicitatea online, „pe măsură ce dispozitivele mobile vor prolifera şi se vor diversifica”.

Televiziunea rămâne mediul care atrage cea mai mare parte a investiţiilor în publicitate (63,9%), fiind urmată de digital (13,7%), outdoor (10,1%), radio (5,8%), reviste (3,5%), ziare (2,6%) şi cinema (0,4%).

De asemenea, dezvoltarea accelerată a tehnicii digitale va ridica piaţa globală de publicitate cu 5,3% în 2014, de la 3,9% în 2013. Investiţiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari în cursul acestui an.


Publicat

în

de către