Comerțul online este o ramură care prinde viteză atât în România cât și la nivel global, odată cu acesta sporesc şi fraudele. Acest fenomen era de așteptat atâta timp cât companiile financiare şi operatorii de comerţ online nu prea au implementat soluţii de securitate care să ofere protecţie clienţilor.
Majoritatea companiilor financiare și organizațiilor de comerț sunt de părere că trebuie să adopte măsuri de securitate suplimentare pentru a asigura siguranţa tranzacţiilor financiare. Totodată, o bună parte din acestea nu vor să instaleze soluţii de securitate deşi fraudele online se înmulţesc, refuzând să-și protejeze propriile infrastructuri.
Consumatorii, însă, se aşteaptă ca organizaţiile financiare să-şi asume responsabilităţile pentru protejarea dispozitivelor lor și să returneze banii în cazul unor pierderi.
Instituţiile financiare şi companiile care activează în sectorul plăţilor online şi al comerţului electronic ar trebui să ofere soluţii de securitate pentru a proteja clienţii, mai ales în contextul în care furtul banilor nu se mai face direct din bănci.