George Micu, directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, a afirmat că procesul de transformare a Gării de Nord din staţie terminus în staţie de tranzit, conform unor date din contabilitate, ar implica investiţii de peste 1,5 miliarde de euro din fonduri europene, şi ar presupune în principal îngroparea tuturor liniilor de cale ferată, pentru a folosi mult mai bine spaţiul de la suprafaţă.
‘În prezent sunt discuţii pentru un proiect mare de modernizare a Gării de Nord, care ar presupune transformarea acesteia din staţie terminus în staţie de tranzit. Suntem în faza de studiu de fezabilitate, printr-o colaborare cu o firmă belgiană, însă potrivit estimărilor ar fi nevoie de o investiţie de peste 1,5 miliarde de euro, din fonduri europene. Prin acest proces de modernizare, toate liniile de cale ferată din Gara de Nord ar urma să fie îngropate, pentru a folosi mult mai bine spaţiul de la suprafaţă’, a declarat George Micu.
Conform acestuia, o creştere semnificativă a vitezei de circulaţie a trenurilor ar fi posibilă peste 10 ani, însă doar în condiţiile unor investiţii susţinute pentru modernizarea sistemului feroviar.
Acesta a precizat că în momentul de faţă compania nu are în vedere disponibilizări de personal.
Şeful CFR a participat sâmbătă la deschiderea Staţiei Oficiale de Taxi din Gara de Nord.