”Domeniul auto” – cel mai profitabil pe timp de criză

cc-olesea
Statistica arată că industria auto este domeniul cu cea mai puternică dinamică a businessului companiilor de profil, o treime dintre firme obţinând o dublare a afacerilor în perioada de criză. În top se află producătorii de maşini Dacia şi Ford.

Din cele peste 250 de companii din România cu afaceri de peste 100 mil. euro în 2013 doar 67 de firme au reuşit în perioada 2008 – 2013 cel puţin o dublare a afacerilor, cel mai mare avans fiind consemnat de subsidiara locală a grupului Samsung.

În sectorul auto s-au înregistrat creșteri în cazul afacerilor Dacia de la 2,1 mld. euro în 2008 la 4,2 mld. euro în 2013, și în cazul fabricii Ford de la 187,4 mil. euro în 2008, la peste un miliard de euro în 2013.

Producătorii Dacia şi Ford au atras atenția companiilor internaţionale, care realizează diverse piese pentru maşinile produse la Mioveni şi Craiova, dar şi a altor jucători din piaţa auto, care au investit la nivel local în fabrici.

Pe lângă companiile Dacia și Ford, creşteri importante în perioada crizei au înregistrat şi alţi jucători din industria de componente, cum ar fi: Hella, Emerson, Kromberg & Schubert, John­son Controls, Leoni, Autoliv sau Pirelli.


Publicat

în

de către