Ceea ce a contribuit la creşterea record a exporturilor din anul 2013 şi, implicit, a PIB-ului a fost industria auto. Totuşi, rezultatul nu a apărut imediat: zeci de oraşe şi comune au revenit la viaţă, în ultimul deceniu, datorită investiţiilor din auto.
În 2013, economia României a crescut peste aşteptări datorită exporturilor care au ajuns la un nivel-record de aproximativ 50 de miliarde euro, cu 10% mai mari decât în anul 2012. Industria auto a adus aproape jumătate din cele 50 miliarde euro, contribuind cu şase din cele 10 procente de creştere a exporturilor.
Astfel, în anul precedent, România a exportat peste 362.000 de maşini faţă de aproximativ 120.000 în 2007, potrivit noutăţilor contabile. 98 procente au ajuns în Europa, în principal, în Germania, Franţa şi Italia.
Pilonul de sprijinire a întregii industrii auto, cu ritmuri de creştere anuală de 40%, a fost sectorul de componente auto – nu doar în anul 2013, ci în ultimii ani. Mai mult 600 de companii activează în producţia de componente, contribuind cu 2/3 la cifra totală a afacerilor auto.
România ocupă locul 21 în lume la exportul de accesorii şi părţi auto, având primele 5 pieţe de desfacere în Germania, Rusia, Franţa, Spania şi Iran. Aceasta a devenit un hub industrial în regiunea Europei Centrale şi de Est, datorită forţei de muncă înalt calificate la costuri relativ mici.