Potrivit datelor ACEA, piaţa auto din România a scăzut cu 17,5% în luna octombrie faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, la circa 5.600 unităţi, cea mai abruptă contracţie din Europa Centrală şi de Est şi cea mai proastă evoluţie din UE cu excepţia Ciprului.
Totodată, piaţa auto europeană a crescut pentru cea de-a doua lună consecutiv, cu 4,7%, de la 959.800 la 1,004 milioane unităţi, datorită revenirii puternice a pieţei spaniole ca urmare a măsurilor de stimulare a vânzărilor de automobile adoptate de guvern.
Au coborât şi livrările la nivelul UE cu 3,1% de la începutul acestui an, de la 10,327 milioane la 10 milioane unităţi.
Spania a înregistrat cea mai puternică creştere în rândul pieţelor dezvoltate, de 34,4%, la 60.300 unităţi, iar unica piaţă europeană cu un declin mai abrupt a fost Cipru, unde livrările de maşini au coborât cu 34,1% în octombrie, de la 725 la 524 unităţi.