În ultimii 8 ani România a avut la dispoziţie circa două miliarde de euro pentru repararea căii ferate şi creşterea vitezei trenurilor. Totuşi, a reuşit să cheltuiască doar 704 milioane de euro. Banii au intrat în repararea şinei şi în extinderea metroului bucureştean.
Între Vinţu de jos şi Coşlariu, în judeţul Alba, se lucrează de 4 ani la modernizarea căii ferate. Cei 34 de kilometri de şine, pe care ar urma ca trenurile să circule cu 160 de kilometri la oră, trebuiau să fie gata încă din 2014. Firma italiană Pizzarotti, care a făcut doar jumătate din lucrare, dă vina pe lipsa avizelor şi a exproprierilor.
În total, în România sunt în lucru 211 kilometri de cale ferată, 168 de kilometri au termen de finisare în acest an, însă doar 41 km au şanse să fie inauguraţi până în luna decembrie.
În perioada 2014-2020, România are alocate pentru sectorul feroviar circa 1,8 miliarde de euro. Din aceşti bani, mai bine de jumătate de miliard vor intra în lucrările întârziate din vestul ţării şi în reabilitarea podurilor dunărene. Pentru proiecte noi rămân aproximativ 1,3 miliarde de euro, mai puţin decât costă modernizarea celor 140 de kilometri de şină scoşi la licitaţie între Radna şi Simeria.