ANAF. Sistemul electronic central de informații de plată

La 18 februarie 2020, Consiliul a adoptat un pachet legislativ prin care să solicite prestatorilor de servicii de plată să transmită informații privind plățile transfrontaliere provenite din Statele Membre și despre beneficiarul acestor plăți transfrontaliere.

Conform ANAF în cadrul acestui pachet, prestatorii de servicii de plată care oferă servicii de plată În UE vor trebui să monitorizeze beneficiarii plăţilor transfrontaliere şi să transmită informaţii despre cei care primesc mai mult de 25 de plăţi transfrontaliere pe trimestru către administraţiile Statelor Membre.

Aceste informaţii vor fi apoi centralizate într-o bază de date europeană, Sistemul Electronic Central de informaţii de Plată (CESOP), unde vor fi stocate, agregate şi verificate cu alte baze de date europene. Toate informaţiile din CESOP vor fi apoi puse la dispoziţia experţilor antifraudă din Statele Membre prin intermediul unei reţele numite Eurofisc.

Obiectivul acestei noi măsuri este de a oferi autorităţilor fiscale ale Statelor Membre instrumentele adecvate pentru a detecta eventualele fraude în domeniul TVA în comerţul electronic efectuate de vânzători stabiliţi într-un alt Stat Membru sau într-o ţară terţă.

Noua obligaţie de raportare a prestatorilor de servicii de plată va intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2024.