Ministerul Finanţelor Publice actualizează conţinutul Declaraţiei 112!

Ministerul Finanţelor Publice actualizează conţinutul Declaraţiei 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate în urma modificărilor în domeniul legislaţiei fiscale apărute în ultima perioadă, potrivit unui proiect de ordin publicat.

Declaraţia 112 cuprinde atât informatii privind obligaţiile fiscale ale contribuabililor, cât şi informaţii necesare stabilirii prestaţiilor sociale potrivit legislaţiei specifice, acordate de Casa Naţională de Pensii Publice, de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.

Proiectul de ordin stabileşte actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri şi a ponderii cifrei de afaceri din activităţile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal (construcţii n.r.), în vederea acordării facilităţilor fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condiţiilor aplicării acestora. De asemenea, vor fi introduse noi casete în Secţiunile A si B pentru declararea bazelor de calcul şi a contribuţiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariului realizate de persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea la angajatorii din domeniul construcţiilor.


Publicat

în

de către