Porivit unui comunicat al Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), modul în care se desfăşoară campania anti-fraudă a ANAF va duce la un efect ”invers celui dorit”.
„Scopul unei campanii anti-fraudă este combaterea evaziunii fiscale, crearea unui mediu sănătos de afaceri şi creşterea încasărilor la bugetul de stat, nu lichidarea unui numar cât mai mare de firme (…) Deşi susţinem combaterea evaziunii fiscale, considerăm că modul în care s-a desfăşurat campania ANAF până în prezent, prin suspendarea activităţii unor societăţi comerciale pentru nereguli în gestiunea internă sau lipsa unor elemente de birocraţie, va avea consecinţe dezastruoase asupra economiei şi asupra încasărilor la bugetul de stat, obţinându-se efectul invers celui dorit„, se arată în comunicatul ANCMMR.
Asociaţia consideră că sancţiunile aplicate de ANAF pentru nereguli găsite în gestiunea internă a unei societăţi, cum ar fi plusuri sau minusuri în gestiune sau lipsa unor elemente de documentaţie internă sunt abuzive, întrucât aceste nereguli nu constituie neaparat dovezi ale evaziunii fiscale.
”Atragem atenţia asupra faptului că suspendarea activităţii unui agent economic pentru o perioadă cuprinsă între o lună şi trei luni are consecinţe deosebit de grave, şi nu în puţine cazuri duce la închiderea definitivă a unităţii, rezultând în încasări reduse pentru buget şi pierderea de locuri de muncă, precum şi la descurajarea persoanelor care şi-ar dori să deschidă o afacere nouă”, precizează asociaţia.
Astfel, ANCMMR propune ca suspendarea activităţii agenţilor economici să se facă numai în cazuri grave, cum ar fi unităţile care pun în pericol sănătatea publică, iar amenzile date pentru evaziune fiscală să fie proporţionale cu fapta şi stabilite la un nivel optim, astfel încât să descurajeze evaziunea, dar să nu ducă la falimentul firmelor, se mai arată în comunicat.