Procedura de transmitere a datelor din casele de marcat electronice

Din data de 1 iunie 2018 contribuabilii mijlocii si mari vor utiliza doar case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, iar contribuabilii mici incepand cu data de 1 august 2018.

Detinatorii caselor de marcat vor transmite catre ANAF datele referitoare la operatiunile efectuate (informatiile din bonurile fiscale, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatiile cu privire la inchiderea / deschiderea aparatului), prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF.

Fisierul semnat cu certificat digital calificat, se comunica ANAF prin mijloace electronice de transmitere la distanta pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.

In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea „Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”, al carei model este prevazut in anexa la ordin. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare (luna anterioara).


Publicat

în

,

de către