Firmele cărora li s-au anulat din oficiu codul de TVA de către autorităţile fiscale, în temeiul art.153 alin. (9) din Codul fiscal publicat în Monitorul Oficial, au următoarele obligaţii:
- să colecteze TVA pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate şi în perioada anulării înregistrării în scopuri de TVA;
- nu are dreptul să deducă TVA de la achiziţii şi nici cheltuielile în legătură cu bunurile livrate/serviciile prestate în perioada de invaliditate a codului de TVA care nu sunt deductibile;
- beneficiarii bunurilor livrate sau serviciilor prestate nu au dreptul să deducă TVA sau cheltuielile în legătură cu bunurile sau serviciile achiziţionate de la această societate;
Anularea codului de înregistrare în scopuri de TVA are efecte în următoarele situaţii:
- înregistrările contabile cu privire la livrările de bunuri sau prestările de servicii sunt identice cu cele efectuate în perioada când societatea are un cod valid de TVA;
- în momentul emiterii facturilor pentru livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor se va colecta TVA, aspect care se reflectă distinct în factură, peste preţurile de vânzare.