Poşta Română se pregăteşte pentru introducerea serviciilor financiar-bancare şi a sistemului de franciză pentru oficiile poştale. Prin acest sistem, care v-a fi introdus începând cu ultimul trimestru al acestui an, persoanele fizice sau juridice interesate vor putea furniza servicii de profil sub brandul Poşta Română.
Proiectul va asigura accesul oricărui cetăţean la produse şi servicii bancare şi va respecta legislaţia în domeniu.
Potenţiali investitori din Europa, Asia şi SUA, dar şi reprezentanţi ai administraţiilor poştale internaţionale şi fondurilor româneşti şi internaţionale de investiţii au purtat discuţii cu reprezentanţii CNPR, dar niciunul nu a achiziţionat caietul de sarcini în termenul stabilit.
Poşta Română este lider pe piaţa serviciilor poştale în România şi unicul prestator de serviciu poştal universal. În urma modificărilor, ce urmează să fie făcute, poşta vrea să devină mai competitivă pe piaţa serviciilor poştale, vizând creşterea veniturilor, reducerea cheltuielilor şi diminuarea datoriilor istorice.