Prin intermediul Autorităţilor de Management, primăriile şi agenţiile de dezvoltare intercomunitară vor primi de la Trezoreria Statului, sumele necesare pentru achitarea facturilor primite de la furnizorii cu care dezvoltă proiecte finanţate din fonduri europene.
Această măsură va fi implementată ca urmare a adoptării a Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OUG 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru adoptarea unor măsuri financiare în vederea creşterii gradului de absorbţie a fondurilor europene.
Ordonanţa adoptată de Guvernul României introduce şi reglementează mecanismul de decontare a cererilor de plată, care va funcţiona în paralel cu cel de rambursare a sumelor achitate de beneficiari din surse proprii.
Mecanismul de decontare a cererilor de plată se va aplica doar în cazul beneficiarilor primării şi agenţii de dezvoltare intercomunitară care nu dispun de resursele necesare pentru a achita facturile pentru serviciile, bunurile sau lucrările recepţionate şi acceptate la plată.
Autorităţile de Management care vor să utilizeze mecanismul decontării facturilor trebuie să emită instrucţiunile care reglementează utilizarea acestuia în termen de cinci zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei.