Asociația societăților de service auto independente (ASSAI) solicită Autorității de Supraveghere Financiară sancționarea societăților de asigurări care înregistrează într-o lună peste 50 de reclamații.
Potrivit ASSAI amenzile se vor stabili în funcție de numărul de reclamații întemeiate, astfel: – pentru 51-150 de reclamații vor fi aplicate amenzi de 20.000 de euro, – pentru 151-300 de reclamații – amenzi de 40.000 de euro, – pentru 301-500 de reclamații – amenzi de 70.000 de euro.
În cazul în care numărul reclamațiilor întemeiate depășește 500, ASSAI propune retragerea licenței companiei de asigurări pe o perioadă de 30 de zile. Proiectul de normă privind procedura de soluționare a petițiilor în cazul daunelor auto prevede ca companiile de asigurări să aibă desemnat din cadrul societății un colectiv de analiză și soluționare a petițiilor, precum și să dețină și să mențină operațional un sistem on-line de primire a petițiilor de la petenți.
Deasemenea în vederea soluționării corespunzătoare și în termenul legal a petițiilor care le sunt adresate atât direct, cât și prin intermediul ASF, asigurătorii au obligația să dețină proceduri scrise de primire și soluționare a petițiilor atât la sediul central al asigurătorului, cât și la sediile teritoriale ale acestuia.
Actul obligă companiile de asigurări să răspundă la fiecare petiție primită direct de la petent în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării petiției, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă.