Cazierul fiscal şi modificările sale

  Ordinul viceprim-ministrului, ministrului finanţelor publice nr. 1717/2012 modifică şi completează Ordinul MFP nr. 2.696/2011 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare şi acces la informaţiile din cazierul fiscal.

   Noul act normativ modifică şi înlocuieşte la Anexa 1 formularul 508 „Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală”, cod MFP 14.13.43.15/6 cu un nou formular, iar la anexa nr. 3, capitolul II „Procedura de actualizare a faptelor şi situaţiilor înscrise în cazierul fiscal”, după secţiunea F2 „Dispoziţii speciale privind scoaterea situaţiilor privind inactivitatea fiscală, declarată de activitatea de inspecţie fiscală în condiţiile art. 78^1 alin. (1) lit. b)-c) din Codul de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice reactivate“ se introduce o nouă secţiune, secţiunea G „Dispoziţii speciale referitoare la scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a situaţiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali ai persoanei juridice inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată”.

Potrivit noii secţiuni, situaţiile privind inactivitatea fiscală se scot din evidenţa cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată, la data împlinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice, în condiţiile art. 7 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a acestor situaţii, fişa de actualizare se întocmeşte de către compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal în a cărui evidenţă a fost înregistrată persoana juridică declarată inactivă fiscal, care s-a radiat fără a fi reactivată, după primirea informaţiei/comunicarea documentului care atestă radierea persoanei juridice declarate inactivă fiscal, prin completarea formularului 508 «Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală», la care se bifează căsuţa «reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă fiscal».  Fişa de actualizare astfel întocmită se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal în a cărui sferă de competenţă intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat fără a fi reactivată.